Skip to main content

The Celebration of Republic Day


Innocent Hearst Group of Institutions, Loharan Campus and College of Education celebrated republic day, Students took part in different activities such as debate competition & Writing competition. Along with this Innocent Hearts School, Green Model Town, Loharan , Cantt. - Jandiala Road and Royal World celebrated Republic Day with patriotic gusto. With this  Everyone was full of patriotic zeal. The students sang patriotic song. The liโ€™l soldiers raised slogans โ€œBharat Mata Ki Jai.โ€ They were dressed up as Bharat Mata, Gandhi ji or Chacha Nehru. In all the campuses the flag hoisting Ceremony was held with the school bands. The children presented classical dance and recited patriotic poems.   All the students and the teachers pinned miniature National Flag.  The little ones presented lezium and ring dance.  Director Principal Mr. Dheeraj Banati addressed the assembly and mentioned that we should respect our National Flag and follow the clauses of the constitution. Importance of this day was  explained in the classes too.

Popular posts from this blog

Business Statistics- Correlation Analysis

The correlation analysis refer to the techniques used measuring the closeness of the relationship between variables. "Correlation analysis deals with the association between two or more variables." 1. Positive and Negative Correlation: whether correlation is positive or negative would depend upon the direction of change. i.e if as one variable is increasing the other, on an average is also increasing or if one variable is decreasing the other, on an average is also decreasing, correlation said to be positive. If on the other hand one variable is increasing, the other is decreasing or vice versa it is said to be negative correlation. e.g 1. Positive correlation: X : 10   12   15   18 20                                                      X:  80   70    60   40   30 Y...

Business Statistics- Median, Quartiles, Percentiles, Deciles

  The median is defined as the middle value in an distribution, it is important to keep a note that before to calculate median one should arrange the frequency in ascending or in descending order for example the income of five employees is 900, 950,1020, 1200 & 1280. The mid value is   1020.  In the case of even number of series the income of six employees are 900, 950, 1020,1200, 1280, 1300. Now in the case of even values the middle values are 1020 and 1200 Median = 1020+1200/2 Median = 2220/2 Median =  1110 Q 1. Calculate median with Individual series  Q 2. Calculate median with Discrete series  Q 3. Calculate median with Continuous series  Q 4. Calculate Quartiles, Decilesand   &   Percentile   Assignment 1: DOS (14/5/21) Que 1 What is Primary data and Secondary Data and explain the difference between census and sampling  Que 2 Cal GM from the following Data  X          f 260...

เจ‡เฉฐเจจเฉ‹เจธเฉˆเจ‚เจŸ เจนเจพเจฐเจŸเจธ เจฆเฉ‡ เจตเจฟเจฆเจฟเจ†เจฐเจฅเฉ€เจ†เจ‚ เจฆเจพ เจœเฉ‡.เจˆ.เจˆ. เจตเจฟเฉฑเจš เจถเจพเจจเจฆเจพเจฐ เจชเฉเจฐเจฆเจฐเจถเจจ

เจจเฉˆเจถเจจเจฒ เจŸเฉˆเจธเจŸเจฟเฉฐเจ— เจเจœเฉˆเจ‚เจ‚เจธเฉ€ เจฆเฉเจ†เจฐเจพ เจฒเจˆ เจ—เจˆ (เจœเฉ‡.เจˆ.เจˆ.) เจฎเฉ‡เจจเจธ เจฆเฉ€ เจชเฉเจฐเฉ€เจ–เจฟเจ† เจตเจฟเฉฑเจš เจ‡เฉฐเจจเฉ‹เจธเฉˆเจ‚เจŸ เจนเจพเจฐเจŸเจธ เจฆเฉ‡ เจตเจฟเจฆเจฟเจ†เจฐเจฅเฉ€เจ†เจ‚ เจจเฉ‡ เจถเจพเจจเจฆเจพเจฐ เจชเฉเจฐเจฆเจฐเจถเจจ เจ•เจฐเจ•เฉ‡ เจธเจ•เฉ‚เจฒ เจฆเจพ เจจเจพเจฎ เจฐเฉŒเจถเจจ เจ•เฉ€เจคเจพ เจนเฉˆเฅค เจตเจฟเจฆเจฟเจ†เจฐเจฅเฉ€เจ†เจ‚ เจฆเฉ‡ เจชเจฐเจธเฉ‡เจ‚เจจเจŸเจพเจˆเจฒ เจœเจพเจฐเฉ€ เจ•เฉ€เจคเฉ‡ เจนเจจเฅค เจตเฉˆเจญเจต เจฎเฉฑเจ•เฉœ เจจเฉ‡ (98.46), เจ—เฉเจฐเจœเฉ‹เจค เจจเฉ‡ (97.11), เจคเจพเจจเจฟเจ† เจจเฉ‡ (92.03), เจชเฉเจฐเจฟเจคเจฟเจถ เจจเฉ‡ (92.01), เจฐเจฟเจชเฉเจฆเจฎเจจ เจธเจฟเฉฐเจ˜ เจจเฉ‡ (92.00), เจฐเจธเจฒเฉ€เจจ เจจเฉ‡ (89.37), เจฆเจฟเจตเจฟเจ†เจ‚เจถเฉ‚ เจ•เจŸเจพเจฐเฉ€เจ† เจจเฉ‡ (88.31), เจ•เจจเจฟเจถเจ•เจพ เจจเฉ‡ (88.03), เจฆเฉ€เจชเจถเจฟเจ–เจพ เจจเฉ‡ (87.09), เจฆเจฟเจตเจฟเจ†เจ‚เจถเฉ€ เจจเฉ‡ (87.07), เจ‡เจถเจพเจจ เจจเฉ‡ (87.03), เจฆเฉ€เจชเจพเจฒเฉ€ เจ…เจ—เจฐเจตเจพเจฒ เจจเฉ‡ (85.97),เจชเฉ€เจฏเฉ‚เจถ เจจเฉ‡ (85.06), เจฏเจถเจฟเจ•เจพ เจจเฉ‡ (84.96), เจคเฉเจถเจฟเจคเจพ เจ•เจชเฉ‚เจฐ เจจเฉ‡ (84.05), เจฆเฉ€เจชเจพเจฒเฉ€ เจจเฉ‡ (82.39), เจ†เจถเจฎเจจ เจจเฉ‡ (82.07), เจฐเจพเจ˜เจต เจถเจฐเจฎเจพ เจจเฉ‡ (81.06), เจ•เฉเจถเจฒ เจจเฉ‡ (81.01), เจจเจฟเจ†เจธ เจธเจฏเจพเจฒ เจ…เจคเฉ‡ เจจเฉ€เจฒเฉ‡เจถ เจจเฉ‡ 80 เจชเจฐเจฎเฉ‡เจ‚เจจเจŸเจพเจˆเจจ เจชเฉเจฐเจพเจชเจค เจ•เฉ€เจคเฉ€เฅค เจ‡เจนเจจเจพเจ‚ เจฆเฉ‡ เจซเจพเจˆเจจเจฒ เจฐเฉˆเจ‚เจ• เจœเฉ‡.เจˆ.เจˆ. เจฆเฉ€ เจฆเฉ‚เจธเจฐเฉ€ เจชเฉเจฐเฉ€เจ–เจฟเจ† เจคเฉ‹เจ‚ เจฌเจพเจ…เจฆ เจนเฉ€ เจœเจพเจฐเฉ€ เจนเฉ‹เจฃเจ—เฉ‡เฅค เจธเจ•เฉ‚เจฒ เจฆเฉ‡ เจกเจพเจ‡เจฐเฉˆเจ•เจŸเจฐ เจชเฉเจฐเจฟเฉฐเจธเฉ€เจชเจฒ  เจงเฉ€เจฐเจœ เจฌเจจเจพเจคเฉ€ เจจเฉ‡ เจตเจฟเจฆเจฟเจ†เจฐเจฅเฉ€เจ†เจ‚ เจจเฉ‚เฉฐ เจ‰เจนเจจเจพเจ‚ เจฆเฉ€ เจ‡เจธ เจธเฉžเจฒเจคเจพ เจ‰เฉฑเจคเฉ‡ เจตเจงเจพเจˆ เจฆเจฟเฉฑเจคเฉ€ เจ…เจคเฉ‡ เจ…เจชเฉเจฐเฉˆเจฒ เจตเจฟเฉฑเจš เจนเฉ‹เจฃ เจตเจพเจฒเฉ€ เจชเฉเจฐเฉ€เจ–เจฟเจ† เจตเจฟเฉฑเจš เจšเฉฐเจ—เฉ‡ เจชเฉเจฐเจคเฉ€เจถเจค เจชเฉเจฐเจพเจชเจค เจ•เจฐเจจ เจฆเฉ‡ เจฒเจˆ เจถเฉเฉฑเจญ-เจ•เจพเจฎเจจเจพเจตเจพเจ‚ เจฆเจฟเฉฑเจคเฉ€เจ†เจ‚เฅค เจ‡เฉฐเจจเฉ‹เจธเฉˆเจ‚เจŸ เจนเจพเจฐเจŸเจธ เจฆเฉ‡ เจธเฉˆเจ•เฉเจฐเฉ‡เจŸเจฐเฉ€ เจกเจพ. เจ…เจจเฉ‚เจช เจฌเฉŒเจฐเฉ€ เจจเฉ‡ เจตเจฟเจฆเจฟเจ†เจฐเจฅเฉ€เจ†เจ‚ เจ…เจคเฉ‡ เจ‰เจนเจจเจพเจ‚ เจฆเฉ‡ เจฎเจพเจคเจพ-เจชเจฟเจคเจพ เจจเฉ‚เฉฐ เจตเจฟเจฆเจฟเจ†เจฐเจฅเฉ€เจ†เจ‚ เจฆเฉ€ เจ‡เจธ เจธเฉžเจฒเจคเจพ เจ‰เฉฑเจคเฉ‡ เจตเจงเจพเจˆ เจฆเจฟเฉฑเจคเฉ€ ...