Skip to main content

FDP ON EFFECTIVE TEACHING





Learning is a continuous process and teachers need to arm up themselves to cope up with the challenges of education in this contemporary era. With this motive Innocent Hearts Loharan college organized Faculty Development Program on Effective Teaching Pedagogy. 
The   workshop was aimed to impart effective teaching and research skills keeping in view that teachers use an array of teaching strategies because there is no single, universal approach that suits all situations. Different sessions were conducted by Mr Ashwini Kohli Senior Vice President, Punjab chamber of small exporters was the experts who enlightened the faculty members about the practices that should be involved for productive and effective teaching. As effective teaching demands various integrated activities in teaching-learning system therefore, topics like: Essentials of effective research & teaching, Modern teaching tools, Teaching strategies, Research definition, types & framing of research problems, Research design in context of Engineering Problems, Pedagogical Analysis were covered. Total of 55 faculty members from various departments got benefitted from the session. The workshop provided a friendly and learning environment for all the participants and they were highly benefitted from the various sessions conducted. Dr. Shailesh Tripathi Group Director of Innocent Hearts group of Institutions & expressed his warm regards and thanks to Mr Ashwini Kohli and said that we too, will continue inviting other guest from the related industry to inspire our faculty members.

Popular posts from this blog

Business Statistics-Measure of Central Value (Arithmetic Mean, Harmonic Mean & Geometric mean)

The measurement of central value is also known as average. For example we often talk about the average height or average life of an Indian etc.   Types of Average Arithmetic Mean, Harmonic Mean, Geometric Mean  (1) Individual Observation (2) Discrete Series (3) Continuous series (a) Simple Arithmetic Mean      Que. 1 Calculate the Arithmetic Mean-With Individual Series  Que. 2 Calculate the Arithmetic Mean-With Discrete Series Que. 3. Calculate the Arithmetic Mean-With Continuous Series Geometric Mean Que 1  Que 2 Geometric Mean Discrete Series Geometric Mean  Continuous Series Harmonic Mean   Que 1  With Discrete Series Que 2  With Continuous Series                                                                              = 30/1.004                                                                                                                                                             =  29.88    

เจ‡เจจੋเจธੈਂเจŸ เจนਾเจฐเจŸเจธ เจ•ਾเจฒเจœ เจ†เฉž เจเจœੁเจ•ੇเจถเจจ เจœเจฒੰเจงเจฐ เจชੋเจธเจŸเจฐ เจฎੈเจ•ਿੰเจ— เจฎੁเจ•ਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจš เจชเจนਿเจฒੇ เจธเจฅਾเจจ เจคੇ

เจ‡เจจੋเจธੈਂเจŸ เจนਾเจฐเจŸเจธ เจ•ਾเจฒเจœ เจ†เฉž เจเจœੁเจ•ੇเจถเจจ เจฆੇ เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀ-เจ…เจงਿเจ†เจชเจ•ਾਂ เจจੇ 23 เจœเจจเจตเจฐੀ 2019 เจจੂੰ เจขਿเจฒเจตਾਂ เจฆੇ เจกਿเจชเจธ เจ•ਾเจฒเจœ เจ†เฉž เจเจœੁเจ•ੇเจถเจจ เจตਿเจ–ੇ เจ†เจฏੋเจœਿเจค เจ…ੰเจคเจฐ เจ•ਾเจฒเจœ เจฎੁเจ•ਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจš เจญਾเจ— เจฒਿเจ†। เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀเจ†ਂ เจฆੀ เจถเจ–เจธੀเจ…เจค เจฆੇ เจธเจนਿ-เจตਿੱเจฆਿเจ…เจ• เจชเจนਿเจฒੂเจ†ਂ เจฆੇ เจตਿเจ•ਾเจธ เจจੂੰ เจงਿเจ†เจจ เจตਿੱเจš เจฐੱเจ–เจฆੇ เจนੋเจ เจธਾเจฐੇ เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀเจ†ਂ เจจੂੰ เจ…เจœਿเจนੀเจ†ਂ เจ—เจคੀเจตਿเจงੀเจ†ਂ เจตਿੱเจš เจนਿੱเจธਾ เจฒੈเจฃ เจฒเจˆ เจช੍เจฐੇเจฐਿเจค เจ•ੀเจคਾ เจœਾਂเจฆਾ เจนੈ เจ…เจคੇ เจนเจฐੇเจ• เจธเจนਿ-เจชਾเจ เจ•੍เจฐเจฎ เจ†เจˆเจŸเจฎ เจฒเจˆ เจธਿเจ–เจฒਾเจˆ เจฆਿੱเจคੀ เจœਾਂเจฆੀ เจนੈ। เจฆਿเจ•เจถਾ เจค੍เจฐੇเจนเจฃ เจฌੀ.เจੱเจก เจธเจฎੈเจธเจŸเจฐ-4 เจฆੀ เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀ-เจ…เจงਿเจ†เจชเจ• เจจੇ เจชੋเจธเจŸเจฐ เจฎੇเจ•ਿੰเจ— เจตਿੱเจš เจชเจนਿเจฒਾ เจธเจฅਾเจจ เจช੍เจฐਾเจชเจค เจ•ੀเจคਾ। เจœੈเจธเจฎੀเจจ เจฎเจนਾเจœเจจ เจฌੀ.เจੱเจก เจธเจฎੈเจธเจŸเจฐ-2 เจจੇ เจกੇเจ•เจฒਾเจฎੇเจถเจจ เจฎੁเจ•ਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจš เจฆੂเจœਾ เจ‡เจจਾเจฎ เจช੍เจฐਾเจชเจค เจ•ੀเจคਾ। เจฎੈเจจੇเจœเจฎੈਂเจŸ เจช੍เจฐਿੰเจธੀเจชเจฒ เจ…เจคੇ เจ…เจงਿเจ†เจชเจ•ਾਂ เจ…เจคੇ เจฎੈਂเจฌเจฐਾਂ เจจੇ เจนਿੱเจธਾ เจฒੈเจฃ เจตਾเจฒਿเจ†ਂ เจฆੀ เจถเจฒਾเจ˜ਾ เจ•ੀเจคੀ เจ…เจคੇ เจ‰เจนเจจਾਂ เจฆੇ เจตเจงੀเจ† เจช੍เจฐเจฆเจฐเจถเจจ เจฒเจˆ เจœੇเจคੂเจ†ਂ เจจੂੰ เจตเจงਾเจˆ เจฆਿੱเจคੀ।

Social Awareness campaign through Road Show

Innocent Hearts Group of Institutions organized Social awareness campaign through road show in the nearby villages. The road show has been organized under the Disha campaign.  The rally highlighted various social issues of our society. The motive behind this road show was to create awareness regarding the social evils faced by our society. Around 250 students of Hotel Management, MCA, MBA, BBA B.Com (Professional), BBA, Medical Lab Sciences & Agriculture participated in this event. In the rally students along with teachers covered six villages (Buddo Pinder, Authola, Khohala, Nijjran, Lallian Kallan, Rampur Lallian) holding different banners regarding such as organic Farming, Blood Donation, Beti bacho beti parho, Tree Plantation, eye donation etc.   In each village teachers of medical lab sciences conducted blood test, sugar test etc, where as agriculture department teacher conducted soil testing awareness and educated the farmers regarding nutrients required