Skip to main content

INNOCENT HEARTS COLLEGE OF EDUCATION JALANDHAR ORGANISED FACULTY DEVELOPMENT PROGRAMME


Working on the philosophy of Rabindranath Tagore that a lamp can only light another lamp when it continues to burn in its own flame, Innocent Hearts College of Education Jalandhar organised Faculty Development Programme on the topic ‘Online Educational Resources’ on August 25, 2018. The resource person for the event was Mr. Gurpreet Singh Assistant Professor from IT Department, Innocent Hearts Group of Institutions, Loharan Campus.
The main focus of this teacher training workshop was usage of “Information and Communication technology” in the teaching-learning process.Mr. Gurpreet Singh demonstrated the usage of Youtube, online learning resources and presentations.In the interaction session, the participants were encouraged to use the ICT tools and discuss ICT based curriculum. The queries were answered by the resource person, new ideas and suggestions were given.
In the practical session, the teachers and would-be teachers gained knowledge about the modern and pragmatic methods and techniques of teaching like usage of online videos andYoutube,video conferencing etc. Principal Dr.Arjinder Singh thanked the resource person and said that such ICT workshops help to improve and develop the quality of education.

Popular posts from this blog

Business Statistics-Measure of Central Value (Arithmetic Mean, Harmonic Mean & Geometric mean)

The measurement of central value is also known as average. For example we often talk about the average height or average life of an Indian etc.   Types of Average Arithmetic Mean, Harmonic Mean, Geometric Mean  (1) Individual Observation (2) Discrete Series (3) Continuous series (a) Simple Arithmetic Mean      Que. 1 Calculate the Arithmetic Mean-With Individual Series  Que. 2 Calculate the Arithmetic Mean-With Discrete Series Que. 3. Calculate the Arithmetic Mean-With Continuous Series Geometric Mean Que 1  Que 2 Geometric Mean Discrete Series Geometric Mean  Continuous Series Harmonic Mean   Que 1  With Discrete Series Que 2  With Continuous Series                                                                              = 30/1.004                                                                                                                                                             =  29.88    

Social Awareness campaign through Road Show

Innocent Hearts Group of Institutions organized Social awareness campaign through road show in the nearby villages. The road show has been organized under the Disha campaign.  The rally highlighted various social issues of our society. The motive behind this road show was to create awareness regarding the social evils faced by our society. Around 250 students of Hotel Management, MCA, MBA, BBA B.Com (Professional), BBA, Medical Lab Sciences & Agriculture participated in this event. In the rally students along with teachers covered six villages (Buddo Pinder, Authola, Khohala, Nijjran, Lallian Kallan, Rampur Lallian) holding different banners regarding such as organic Farming, Blood Donation, Beti bacho beti parho, Tree Plantation, eye donation etc.   In each village teachers of medical lab sciences conducted blood test, sugar test etc, where as agriculture department teacher conducted soil testing awareness and educated the farmers regarding nutrients required

เจ‡เจจੋเจธੈਂเจŸ เจนਾเจฐเจŸเจธ เจ•ਾเจฒเจœ เจ†เฉž เจเจœੁเจ•ੇเจถเจจ เจœเจฒੰเจงเจฐ เจชੋเจธเจŸเจฐ เจฎੈเจ•ਿੰเจ— เจฎੁเจ•ਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจš เจชเจนਿเจฒੇ เจธเจฅਾเจจ เจคੇ

เจ‡เจจੋเจธੈਂเจŸ เจนਾเจฐเจŸเจธ เจ•ਾเจฒเจœ เจ†เฉž เจเจœੁเจ•ੇเจถเจจ เจฆੇ เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀ-เจ…เจงਿเจ†เจชเจ•ਾਂ เจจੇ 23 เจœเจจเจตเจฐੀ 2019 เจจੂੰ เจขਿเจฒเจตਾਂ เจฆੇ เจกਿเจชเจธ เจ•ਾเจฒเจœ เจ†เฉž เจเจœੁเจ•ੇเจถเจจ เจตਿเจ–ੇ เจ†เจฏੋเจœਿเจค เจ…ੰเจคเจฐ เจ•ਾเจฒเจœ เจฎੁเจ•ਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจš เจญਾเจ— เจฒਿเจ†। เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀเจ†ਂ เจฆੀ เจถเจ–เจธੀเจ…เจค เจฆੇ เจธเจนਿ-เจตਿੱเจฆਿเจ…เจ• เจชเจนਿเจฒੂเจ†ਂ เจฆੇ เจตਿเจ•ਾเจธ เจจੂੰ เจงਿเจ†เจจ เจตਿੱเจš เจฐੱเจ–เจฆੇ เจนੋเจ เจธਾเจฐੇ เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀเจ†ਂ เจจੂੰ เจ…เจœਿเจนੀเจ†ਂ เจ—เจคੀเจตਿเจงੀเจ†ਂ เจตਿੱเจš เจนਿੱเจธਾ เจฒੈเจฃ เจฒเจˆ เจช੍เจฐੇเจฐਿเจค เจ•ੀเจคਾ เจœਾਂเจฆਾ เจนੈ เจ…เจคੇ เจนเจฐੇเจ• เจธเจนਿ-เจชਾเจ เจ•੍เจฐเจฎ เจ†เจˆเจŸเจฎ เจฒเจˆ เจธਿเจ–เจฒਾเจˆ เจฆਿੱเจคੀ เจœਾਂเจฆੀ เจนੈ। เจฆਿเจ•เจถਾ เจค੍เจฐੇเจนเจฃ เจฌੀ.เจੱเจก เจธเจฎੈเจธเจŸเจฐ-4 เจฆੀ เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀ-เจ…เจงਿเจ†เจชเจ• เจจੇ เจชੋเจธเจŸเจฐ เจฎੇเจ•ਿੰเจ— เจตਿੱเจš เจชเจนਿเจฒਾ เจธเจฅਾเจจ เจช੍เจฐਾเจชเจค เจ•ੀเจคਾ। เจœੈเจธเจฎੀเจจ เจฎเจนਾเจœเจจ เจฌੀ.เจੱเจก เจธเจฎੈเจธเจŸเจฐ-2 เจจੇ เจกੇเจ•เจฒਾเจฎੇเจถเจจ เจฎੁเจ•ਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจš เจฆੂเจœਾ เจ‡เจจਾเจฎ เจช੍เจฐਾเจชเจค เจ•ੀเจคਾ। เจฎੈเจจੇเจœเจฎੈਂเจŸ เจช੍เจฐਿੰเจธੀเจชเจฒ เจ…เจคੇ เจ…เจงਿเจ†เจชเจ•ਾਂ เจ…เจคੇ เจฎੈਂเจฌเจฐਾਂ เจจੇ เจนਿੱเจธਾ เจฒੈเจฃ เจตਾเจฒਿเจ†ਂ เจฆੀ เจถเจฒਾเจ˜ਾ เจ•ੀเจคੀ เจ…เจคੇ เจ‰เจนเจจਾਂ เจฆੇ เจตเจงੀเจ† เจช੍เจฐเจฆเจฐเจถเจจ เจฒเจˆ เจœੇเจคੂเจ†ਂ เจจੂੰ เจตเจงਾเจˆ เจฆਿੱเจคੀ।