Innocent Hearts conducted three workshops on “Professional Development”
and “Classroom that Cares” in the GMT branch. The main aim of these was to
enable teachers to manage students in the changing mental and physical scenario
of today. The workshop on professional
development was conducted by Ms. Nandita Mukerji. It was an interactive session
where the teachers were encouraged to use DI – “Differential Instruction” with
the aim of” Enhancing Instructional skills through differentiation and Creative
Teaching Techniques”. Here it is emphasized that each child has needs and
problems which are varied and require a different approach. The second workshop
was conducted by Ms. Avneet Kaur a noted
Educational Psychologist from Delhi. She emphasized the need to make the
classroom “Student friendly” making sure the teacher knows her students and
finds a sympathetic solution to individual problems that the students
encounter. The teachers must first love themselves and only then can they pass
on the love and care to their students. On the Third day, Psychologist Mrs. Himani
Mittal shared tips on Effective Teaching with the teachers and motivated them
to update them time to time to meet the demands of the students. Vice Principal Ms. Sharmila Nakra presented a
token of thankfulness to the resource persons. Director Principal Mr. Dheeraj Banati
explained that the management organizes these workshops time to time to help
the educators to stay in touch with the pulse of the future generation.
เจเจจੋเจธੈਂเจ เจนਾเจฐเจเจธ เจਾเจฒเจ เจเฉ เจเจੁเจੇเจถเจจ เจเจฒੰเจงเจฐ เจชੋเจธเจเจฐ เจฎੈเจਿੰเจ เจฎੁเจਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจ เจชเจนਿเจฒੇ เจธเจฅਾเจจ เจคੇ
เจเจจੋเจธੈਂเจ เจนਾเจฐเจเจธ เจਾเจฒเจ เจเฉ เจเจੁเจੇเจถเจจ เจฆੇ เจตਿเจฆਿเจเจฐเจฅੀ-เจ
เจงਿเจเจชเจਾਂ เจจੇ 23 เจเจจเจตเจฐੀ 2019 เจจੂੰ เจขਿเจฒเจตਾਂ เจฆੇ เจกਿเจชเจธ เจਾเจฒเจ เจเฉ เจเจੁเจੇเจถเจจ เจตਿเจੇ เจเจฏੋเจਿเจค เจ
ੰเจคเจฐ เจਾเจฒเจ เจฎੁเจਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจ เจญਾเจ เจฒਿเจ। เจตਿเจฆਿเจเจฐเจฅੀเจਂ เจฆੀ เจถเจเจธੀเจ
เจค เจฆੇ เจธเจนਿ-เจตਿੱเจฆਿเจ
เจ เจชเจนਿเจฒੂเจਂ เจฆੇ เจตਿเจਾเจธ เจจੂੰ เจงਿเจเจจ เจตਿੱเจ เจฐੱเจเจฆੇ เจนੋเจ เจธਾเจฐੇ เจตਿเจฆਿเจเจฐเจฅੀเจਂ เจจੂੰ เจ
เจਿเจนੀเจਂ เจเจคੀเจตਿเจงੀเจਂ เจตਿੱเจ เจนਿੱเจธਾ เจฒੈเจฃ เจฒเจ เจช੍เจฐੇเจฐਿเจค เจੀเจคਾ เจਾਂเจฆਾ เจนੈ เจ
เจคੇ เจนเจฐੇเจ เจธเจนਿ-เจชਾเจ เจ੍เจฐเจฎ เจเจเจเจฎ เจฒเจ เจธਿเจเจฒਾเจ เจฆਿੱเจคੀ เจਾਂเจฆੀ เจนੈ। เจฆਿเจเจถਾ เจค੍เจฐੇเจนเจฃ เจฌੀ.เจੱเจก เจธเจฎੈเจธเจเจฐ-4 เจฆੀ เจตਿเจฆਿเจเจฐเจฅੀ-เจ
เจงਿเจเจชเจ เจจੇ เจชੋเจธเจเจฐ เจฎੇเจਿੰเจ เจตਿੱเจ เจชเจนਿเจฒਾ เจธเจฅਾเจจ เจช੍เจฐਾเจชเจค เจੀเจคਾ। เจੈเจธเจฎੀเจจ เจฎเจนਾเจเจจ เจฌੀ.เจੱเจก เจธเจฎੈเจธเจเจฐ-2 เจจੇ เจกੇเจเจฒਾเจฎੇเจถเจจ เจฎੁเจਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจ เจฆੂเจਾ เจเจจਾเจฎ เจช੍เจฐਾเจชเจค เจੀเจคਾ। เจฎੈเจจੇเจเจฎੈਂเจ เจช੍เจฐਿੰเจธੀเจชเจฒ เจ
เจคੇ เจ
เจงਿเจเจชเจਾਂ เจ
เจคੇ เจฎੈਂเจฌเจฐਾਂ เจจੇ เจนਿੱเจธਾ เจฒੈเจฃ เจตਾเจฒਿเจਂ เจฆੀ เจถเจฒਾเจਾ เจੀเจคੀ เจ
เจคੇ เจเจนเจจਾਂ เจฆੇ เจตเจงੀเจ เจช੍เจฐเจฆเจฐเจถเจจ เจฒเจ เจੇเจคੂเจਂ เจจੂੰ เจตเจงਾเจ เจฆਿੱเจคੀ।