Skip to main content

Innocent Hearts organized Professional Development Programmes for the Teachers



Innocent Hearts conducted three workshops on “Professional Development” and “Classroom that Cares” in the GMT branch. The main aim of these was to enable teachers to manage students in the changing mental and physical scenario of today.  The workshop on professional development was conducted by Ms. Nandita Mukerji. It was an interactive session where the teachers were encouraged to use DI – “Differential Instruction” with the aim of” Enhancing Instructional skills through differentiation and Creative Teaching Techniques”. Here it is emphasized that each child has needs and problems which are varied and require a different approach. The second workshop was conducted by Ms. Avneet Kaur  a noted Educational Psychologist from Delhi. She emphasized the need to make the classroom “Student friendly” making sure the teacher knows her students and finds a sympathetic solution to individual problems that the students encounter. The teachers must first love themselves and only then can they pass on the love and care to their students.  On the Third day, Psychologist Mrs. Himani Mittal shared tips on Effective Teaching with the teachers and motivated them to update them time to time to meet the demands of the students.  Vice Principal Ms. Sharmila Nakra presented a token of thankfulness to the resource persons. Director Principal Mr. Dheeraj Banati explained that the management organizes these workshops time to time to help the educators to stay in touch with the pulse of the future generation.

Popular posts from this blog

Business Statistics- Correlation Analysis

The correlation analysis refer to the techniques used measuring the closeness of the relationship between variables. "Correlation analysis deals with the association between two or more variables." 1. Positive and Negative Correlation: whether correlation is positive or negative would depend upon the direction of change. i.e if as one variable is increasing the other, on an average is also increasing or if one variable is decreasing the other, on an average is also decreasing, correlation said to be positive. If on the other hand one variable is increasing, the other is decreasing or vice versa it is said to be negative correlation. e.g 1. Positive correlation: X : 10   12   15   18 20                                                      X:  80   70    60   40   30 Y...

เจ‡เจจੋเจธੈਂเจŸ เจนਾเจฐเจŸเจธ เจ•ਾเจฒเจœ เจ†เฉž เจเจœੁเจ•ੇเจถเจจ เจœเจฒੰเจงเจฐ เจชੋเจธเจŸเจฐ เจฎੈเจ•ਿੰเจ— เจฎੁเจ•ਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจš เจชเจนਿเจฒੇ เจธเจฅਾเจจ เจคੇ

เจ‡เจจੋเจธੈਂเจŸ เจนਾเจฐเจŸเจธ เจ•ਾเจฒเจœ เจ†เฉž เจเจœੁเจ•ੇเจถเจจ เจฆੇ เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀ-เจ…เจงਿเจ†เจชเจ•ਾਂ เจจੇ 23 เจœเจจเจตเจฐੀ 2019 เจจੂੰ เจขਿเจฒเจตਾਂ เจฆੇ เจกਿเจชเจธ เจ•ਾเจฒเจœ เจ†เฉž เจเจœੁเจ•ੇเจถเจจ เจตਿเจ–ੇ เจ†เจฏੋเจœਿเจค เจ…ੰเจคเจฐ เจ•ਾเจฒเจœ เจฎੁเจ•ਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจš เจญਾเจ— เจฒਿเจ†। เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀเจ†ਂ เจฆੀ เจถเจ–เจธੀเจ…เจค เจฆੇ เจธเจนਿ-เจตਿੱเจฆਿเจ…เจ• เจชเจนਿเจฒੂเจ†ਂ เจฆੇ เจตਿเจ•ਾเจธ เจจੂੰ เจงਿเจ†เจจ เจตਿੱเจš เจฐੱเจ–เจฆੇ เจนੋเจ เจธਾเจฐੇ เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀเจ†ਂ เจจੂੰ เจ…เจœਿเจนੀเจ†ਂ เจ—เจคੀเจตਿเจงੀเจ†ਂ เจตਿੱเจš เจนਿੱเจธਾ เจฒੈเจฃ เจฒเจˆ เจช੍เจฐੇเจฐਿเจค เจ•ੀเจคਾ เจœਾਂเจฆਾ เจนੈ เจ…เจคੇ เจนเจฐੇเจ• เจธเจนਿ-เจชਾเจ เจ•੍เจฐเจฎ เจ†เจˆเจŸเจฎ เจฒเจˆ เจธਿเจ–เจฒਾเจˆ เจฆਿੱเจคੀ เจœਾਂเจฆੀ เจนੈ। เจฆਿเจ•เจถਾ เจค੍เจฐੇเจนเจฃ เจฌੀ.เจੱเจก เจธเจฎੈเจธเจŸเจฐ-4 เจฆੀ เจตਿเจฆਿเจ†เจฐเจฅੀ-เจ…เจงਿเจ†เจชเจ• เจจੇ เจชੋเจธเจŸเจฐ เจฎੇเจ•ਿੰเจ— เจตਿੱเจš เจชเจนਿเจฒਾ เจธเจฅਾเจจ เจช੍เจฐਾเจชเจค เจ•ੀเจคਾ। เจœੈเจธเจฎੀเจจ เจฎเจนਾเจœเจจ เจฌੀ.เจੱเจก เจธเจฎੈเจธเจŸเจฐ-2 เจจੇ เจกੇเจ•เจฒਾเจฎੇเจถเจจ เจฎੁเจ•ਾเจฌเจฒੇ เจตਿੱเจš เจฆੂเจœਾ เจ‡เจจਾเจฎ เจช੍เจฐਾเจชเจค เจ•ੀเจคਾ। เจฎੈเจจੇเจœเจฎੈਂเจŸ เจช੍เจฐਿੰเจธੀเจชเจฒ เจ…เจคੇ เจ…เจงਿเจ†เจชเจ•ਾਂ เจ…เจคੇ เจฎੈਂเจฌเจฐਾਂ เจจੇ เจนਿੱเจธਾ เจฒੈเจฃ เจตਾเจฒਿเจ†ਂ เจฆੀ เจถเจฒਾเจ˜ਾ เจ•ੀเจคੀ เจ…เจคੇ เจ‰เจนเจจਾਂ เจฆੇ เจตเจงੀเจ† เจช੍เจฐเจฆเจฐเจถเจจ เจฒเจˆ เจœੇเจคੂเจ†ਂ เจจੂੰ เจตเจงਾเจˆ เจฆਿੱเจคੀ।

Business Statistics-Measure of Central Value (Arithmetic Mean, Harmonic Mean & Geometric mean)

The measurement of central value is also known as average. For example we often talk about the average height or average life of an Indian etc.   Types of Average Arithmetic Mean, Harmonic Mean, Geometric Mean  (1) Individual Observation (2) Discrete Series (3) Continuous series (a) Simple Arithmetic Mean      Que. 1 Calculate the Arithmetic Mean-With Individual Series  Que. 2 Calculate the Arithmetic Mean-With Discrete Series Que. 3. Calculate the Arithmetic Mean-With Continuous Series Geometric Mean Que 1  Que 2 Geometric Mean Discrete Series Geometric Mean  Continuous Series Harmonic Mean   Que 1  With Discrete Series Que 2  With Continuous Series                                                                              = 30...