Innocent Hearts conducted three workshops on โProfessional Developmentโ
and โClassroom that Caresโ in the GMT branch. The main aim of these was to
enable teachers to manage students in the changing mental and physical scenario
of today. The workshop on professional
development was conducted by Ms. Nandita Mukerji. It was an interactive session
where the teachers were encouraged to use DI โ โDifferential Instructionโ with
the aim ofโ Enhancing Instructional skills through differentiation and Creative
Teaching Techniquesโ. Here it is emphasized that each child has needs and
problems which are varied and require a different approach. The second workshop
was conducted by Ms. Avneet Kaur a noted
Educational Psychologist from Delhi. She emphasized the need to make the
classroom โStudent friendlyโ making sure the teacher knows her students and
finds a sympathetic solution to individual problems that the students
encounter. The teachers must first love themselves and only then can they pass
on the love and care to their students. On the Third day, Psychologist Mrs. Himani
Mittal shared tips on Effective Teaching with the teachers and motivated them
to update them time to time to meet the demands of the students. Vice Principal Ms. Sharmila Nakra presented a
token of thankfulness to the resource persons. Director Principal Mr. Dheeraj Banati
explained that the management organizes these workshops time to time to help
the educators to stay in touch with the pulse of the future generation.
เจเฉฐเจจเฉเจธเฉเจเจ เจนเจพเจฐเจเจธ เจฆเฉ เจตเจฟเจฆเจฟเจเจฐเจฅเฉเจเจ เจฆเจพ เจเฉ.เจ.เจ. เจตเจฟเฉฑเจ เจถเจพเจจเจฆเจพเจฐ เจชเฉเจฐเจฆเจฐเจถเจจ
เจจเฉเจถเจจเจฒ เจเฉเจธเจเจฟเฉฐเจ เจเจเฉเจเจเจธเฉ เจฆเฉเจเจฐเจพ เจฒเจ เจเจ (เจเฉ.เจ.เจ.) เจฎเฉเจจเจธ เจฆเฉ เจชเฉเจฐเฉเจเจฟเจ เจตเจฟเฉฑเจ เจเฉฐเจจเฉเจธเฉเจเจ เจนเจพเจฐเจเจธ เจฆเฉ เจตเจฟเจฆเจฟเจเจฐเจฅเฉเจเจ เจจเฉ เจถเจพเจจเจฆเจพเจฐ เจชเฉเจฐเจฆเจฐเจถเจจ เจเจฐเจเฉ เจธเจเฉเจฒ เจฆเจพ เจจเจพเจฎ เจฐเฉเจถเจจ เจเฉเจคเจพ เจนเฉเฅค เจตเจฟเจฆเจฟเจเจฐเจฅเฉเจเจ เจฆเฉ เจชเจฐเจธเฉเจเจจเจเจพเจเจฒ เจเจพเจฐเฉ เจเฉเจคเฉ เจนเจจเฅค เจตเฉเจญเจต เจฎเฉฑเจเฉ เจจเฉ (98.46), เจเฉเจฐเจเฉเจค เจจเฉ (97.11), เจคเจพเจจเจฟเจ เจจเฉ (92.03), เจชเฉเจฐเจฟเจคเจฟเจถ เจจเฉ (92.01), เจฐเจฟเจชเฉเจฆเจฎเจจ เจธเจฟเฉฐเจ เจจเฉ (92.00), เจฐเจธเจฒเฉเจจ เจจเฉ (89.37), เจฆเจฟเจตเจฟเจเจเจถเฉ เจเจเจพเจฐเฉเจ เจจเฉ (88.31), เจเจจเจฟเจถเจเจพ เจจเฉ (88.03), เจฆเฉเจชเจถเจฟเจเจพ เจจเฉ (87.09), เจฆเจฟเจตเจฟเจเจเจถเฉ เจจเฉ (87.07), เจเจถเจพเจจ เจจเฉ (87.03), เจฆเฉเจชเจพเจฒเฉ เจ
เจเจฐเจตเจพเจฒ เจจเฉ (85.97),เจชเฉเจฏเฉเจถ เจจเฉ (85.06), เจฏเจถเจฟเจเจพ เจจเฉ (84.96), เจคเฉเจถเจฟเจคเจพ เจเจชเฉเจฐ เจจเฉ (84.05), เจฆเฉเจชเจพเจฒเฉ เจจเฉ (82.39), เจเจถเจฎเจจ เจจเฉ (82.07), เจฐเจพเจเจต เจถเจฐเจฎเจพ เจจเฉ (81.06), เจเฉเจถเจฒ เจจเฉ (81.01), เจจเจฟเจเจธ เจธเจฏเจพเจฒ เจ
เจคเฉ เจจเฉเจฒเฉเจถ เจจเฉ 80 เจชเจฐเจฎเฉเจเจจเจเจพเจเจจ เจชเฉเจฐเจพเจชเจค เจเฉเจคเฉเฅค เจเจนเจจเจพเจ เจฆเฉ เจซเจพเจเจจเจฒ เจฐเฉเจเจ เจเฉ.เจ.เจ. เจฆเฉ เจฆเฉเจธเจฐเฉ เจชเฉเจฐเฉเจเจฟเจ เจคเฉเจ เจฌเจพเจ
เจฆ เจนเฉ เจเจพเจฐเฉ เจนเฉเจฃเจเฉเฅค เจธเจเฉเจฒ เจฆเฉ เจกเจพเจเจฐเฉเจเจเจฐ เจชเฉเจฐเจฟเฉฐเจธเฉเจชเจฒ เจงเฉเจฐเจ เจฌเจจเจพเจคเฉ เจจเฉ เจตเจฟเจฆเจฟเจเจฐเจฅเฉเจเจ เจจเฉเฉฐ เจเจนเจจเจพเจ เจฆเฉ เจเจธ เจธเฉเจฒเจคเจพ เจเฉฑเจคเฉ เจตเจงเจพเจ เจฆเจฟเฉฑเจคเฉ เจ
เจคเฉ เจ
เจชเฉเจฐเฉเจฒ เจตเจฟเฉฑเจ เจนเฉเจฃ เจตเจพเจฒเฉ เจชเฉเจฐเฉเจเจฟเจ เจตเจฟเฉฑเจ เจเฉฐเจเฉ เจชเฉเจฐเจคเฉเจถเจค เจชเฉเจฐเจพเจชเจค เจเจฐเจจ เจฆเฉ เจฒเจ เจถเฉเฉฑเจญ-เจเจพเจฎเจจเจพเจตเจพเจ เจฆเจฟเฉฑเจคเฉเจเจเฅค เจเฉฐเจจเฉเจธเฉเจเจ เจนเจพเจฐเจเจธ เจฆเฉ เจธเฉเจเฉเจฐเฉเจเจฐเฉ เจกเจพ. เจ
เจจเฉเจช เจฌเฉเจฐเฉ เจจเฉ เจตเจฟเจฆเจฟเจเจฐเจฅเฉเจเจ เจ
เจคเฉ เจเจนเจจเจพเจ เจฆเฉ เจฎเจพเจคเจพ-เจชเจฟเจคเจพ เจจเฉเฉฐ เจตเจฟเจฆเจฟเจเจฐเจฅเฉเจเจ เจฆเฉ เจเจธ เจธเฉเจฒเจคเจพ เจเฉฑเจคเฉ เจตเจงเจพเจ เจฆเจฟเฉฑเจคเฉ ...